03 شهریور 14002697 بازدید

سمینار میدیا

در سمینار میدیا مطرح گردید: مبارزه با انحصار طلبی یا مبارزه با واردات کالا، حقیقت ماجرا چیست؟ در حالیکه امروز به واسطه حمایت دولتمردان و متولیان امر واردات کالای کره ای به کشور ممنوع شده است و نگاه به تولید داخلی و صنعت لوازم خانگی نگاهی حمایتی است عده‌ای داد مبارزه با انحصارطلبی سر داده و علاقه مندی خود را به موضوع واردات کالا به بهانه ایجاد رقابت و افزایش کیفیت محصول نشان می‌دهند. این در حالی است که با وجود بیش از یکصد تولیدکننده مطرح در کشور موضوع انحصار طلبی منتفی به نظر می‌رسد. رسول سامانی مدیر عامل شرکت تجارت فراز کهکشان در ادامه به مقوله عدم واردات نیز پرداخت و اذعان داشت ممنوعیت واردات در صورتیکه فرهنگ سازی داخلی برای مصرف کننده صورت نپذیرفته است و مقوله آموزش استفاده از کالای داخلی که باید حتی از مقطع ابتدایی در مدارس ما آموزش داده شود به هیچ انگار داشته شده و همچنان برای مصرف کننده ایرانی برندهای خارجی از اعتبار بالائی برخوردار است و هیچ اطلاعی از کیفیت تولید داخل ندارد. همچنان تقاضا برای این محصولات بالا و بازار آن داغ و گاهی در کمبود کالای خارجی تبدیل به بازار سیاه نیز می‌گردد. سامانی افزود: در چنین شرایطی عده‌ای فرصت طلب و نان به نرخ روز خور از فضای آشفته نزاع بین این دو گروه نهایت بهره برداری را می‌کند و بر تنور واردات کالای قاچاق هیزم می‌افکند و چون مصرف کننده حاضر است به هر قیمتی کالا را بخرد، قاچاقچی کالا هم به هر قیمتی آن را وارد می‌کند ولو به قیمت جان کولبرهای زحمتکش، ولو به قیمت آسیب دیدگی در پروسه لجستیک و بدون گارانتی و هیچ گونه پشتوانه حمایتی محصول در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. رسول سامانی در پایان افزود امیدوار است هر گروهی با هر نیتی هدف و برنامه‌ای را در صنف لوازم خانگی و صنعت ایران دنبال می‌کند نهایتاً ختم به توسعه اقتصادی، توسعه صنعت کشور و ایجاد اشتغال گردد و نگاه حمایتی به مصرف کننده در اولویت قرار گیرد...


ویدیو سمینار